Daisypath Anniversary tickers
Ya Allah kurniakan kami dari pasangan dan zuriat yang mampu menjadi penyejuk mata dan jadikanlah kami dari kalangan hambaMu yang bertaqwa

Friday, 17 June 2016

Diari Ramadhan Kami 1437H

Ramadhan ke-12 dah ye! puasa korang camne semuanye?
Aku dan family alhamdulillah luar biasa best sebab puasa dengan 2 anak. Tapi ofkos la dua orang tu x puasa ye dok. Hahaha. Cukup time mntk la nasi die. 

Bulan puasa ni takde idea nak share apa denga korang. Cuma kali ni ramadhan rasa x buat apa. Hahaha. Pelik kan? Hurm. Balik keje suami memang x bagi masak la. Dia kata dah penat. Since ni tahun ke 3 berturut2 aku berpuasa dalam keadaan menyusukan anak dan pam pulak tu kat pejabat, So just imagine makanan yang aku melantak time sahur, air yang aku minom 2L tu keluar balik. Hahaha. kering wei badan ni!

Sebab tu laki aku x bagi masak. Time cuti je aku boleh la masak tipu2 skit. Sebab laki aku bukan jenis makan nak bermata sangat lauk nya. Sahur pon kadang tu yang kering2 je. Dia x suka yang berkuah time sahur. Ikotkan jelah. Tapi bila time aku x boleh puasa, nak bangun sahur tu Allah liatnya, Hahaha. Tapi kena bangun jugak la sebab nak siapkan lauk sahur suami. Over betol kalo tido x sedo diri. Keh3. Cuma a bit touched bila dalam aku x puasa ni suami siapkan sarapan aku. Hahaha. Telur separuh masak tu makanan wajib aku. Even bukan bulan ramadhan pon sarapan aku tu la. Tu tahan sweet lagi, bila nak pergi keja, cik abe siapkan bekal lagi. Hahaha. Buat makan kt opis katanye. Yelah mana ade kedai makan bukak time ramadhan kan. Melainkan x segan sangat p la drive thru ka. Tapi so far takde buat lagi. Sebab cik abe siapkan sarapan, bekalkan nasik. Air kopi O. Terus rasa melting sangat tika dan saat itu. Dia cakap " Sayang pam susu, satgi lapaq". Ok kanda! sawit tak? Yelah, laki aku bukan jenis nak cakap i luv u, i miss u nih. Kadang tu aku paksa die ckp. Hahaha. So ble die buat benda2 sweet gini. Cair cam coklat dalam mulut gtew. To my luvly partner, my soulmate tqvm memahami isterimu. 

No comments:

Post a Comment